Posjetite nas na fejsbuku




Moć reklame je uvek bila bitna. Razne firme se trude da na što primamljiviji način prikažu svoje proizvode. Ono što stare reklame čini drugačijim u odnosu na novo doba je jednostavnost, okrenutost tradiciji i tehnika pravljenja.
U vreme bivše Jugoslavije reklamni plakati su crtani ručno jer bi fotografisanje oduzelo mnogo vremena, a štampa ne bi bila kvalitetna. Dizajn je bio prožet jednostavnim sloganom, a slike su opisivale spoj tradicije i modernog.

Reklama za JAT iz 1951. godine:






































Kompanija JAT se trudila da u reklamnim plakatima provuče tradiciju. Na posteru, koji je napravljen 1951. godine, ilustrovan je kontrast tradicije i modernog. Prikazana je žena u narodnoj nošnji koja na selu plete vunu i čuva ovce u polju, dok iznad nje prolazi avion.

"Živeo borbeni dan žena":





























Dok se danas za 8. mart mogu videti dame kojima se daruje cveće, parfemi i nakit, ranije su žene prikazivane kao borbeni ratnici sa puškom u ruci. Inače 8. mart je nastao kao dan borbe za ekonomsku, političku i socijalnu ravnopravnost žena i muškaraca. U doba Jugoslavije se ovaj dan čestitao rečima “Živeo borbeni Dan žena”.

Muzički dani:






















Dizajneru reklame su bile potrebne reči “Od Bohinja do Ohrida” sa dva čoveka u svojim narodnim nošnjama da dočara raznovrsnost muzike koja će moći da se čuje na Jugoslovenskim danima muzike.


Opasnost od šibica:
















U jednoj ilustraciji je prikazana šteta koja može da se prouzrokuje nepravilnim korišćenjem proizvoda koji se reklamira. Na duhoviti način su takođe hteli da istaknu da se požar najčešće izazove nepažnjom.


 

Jednostavna reklama za televizor:




























Pored turističke ponude, postojalo je još jednostavnih reklama. Jedna od njih je i izbor za televiziju. Proizvođači su konzumenta savetovali da „jednostavno izabere televizor.

Džepni kalendar iz 1932. godine:































Mali kalendar koji možete poneti svuda sa sobom napravljen je sa koricama na kojima je prikazan kralj Aleksandar sa porodicom. On je vladao te 1932. godinepa je u vrhu kalendara ilustrovan grb Kraljevine Jugoslavije, knez Aleksandar, kraljica Marija i njihovo troje dece, Petar II, Tomislav i Andrej.



Jugoslavija je reklamirala i svoju turističku ponudu 


Golotinja u Vrnjačkoj banji:































Iako sada neretko možete čuti da u vreme vaših roditelja nije bilo golotinje, ova reklama će vas razuveriti u to. Naime turistička ponuda za Vrnjačku banju oslikana je na erotski način, obnaženom damom koja stoji pored fontane.

Letovanje na moru:































Postoje i one turističke ponude koje su samo ilustracijom pejzaža primamljivale goste da dođu. Dobra slika uz samo natpis mesta je bila dovoljna da se izreklamira neki grad.

Idilično letovanje:




























Neretko su bile slikane žene koje su se kupale u moru, a ispod fotografije bi bilo napisano mesto u kojima turističke organizacije žele da pošalju svoje klijente.  Takođe su i oglasi bili predstavljeni na što jednostavniji način.


Turistička mapa Jugoslavije:







 
































































Ovako je Slovenija reklamirala svoju turističku ponudu 1950. godine:

 

 Reklama za jugoslovensku rivijeru u zimskom periodu:

 


























Manifestacije


 Jugoslovenske sportske igre:





























Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984:





































Ovako je izgledala reklama za prve auto-moto trke u Beogradu 1939. godine:































Reklama za reli po jadranskoj obali:

Objavi komentar

0 Primjedbe